xoves, 19 de abril de 2018

LÍRICA POPULAR


LÍRICA POPULAR


REFRÁNS

O que de novo non aforra un misto, de vello non ten un cristo.


O que de mozo non traballa, de vello dorme na palla.

Fachenda na casa, fame na praza.

Ano de herba, ano de merda.

Sogros e porcos só son bos despois de mortos.

O que sementa antes de santa Catalina, moita palla e pouca fariña.

No mes de San Xoán, pícanlle as pulga no rabo ao can.

O amor é lume, pero nel non ferve o caldo.

Nos Santos, neve nos altos; no San Andrés, neve nos pes.

No mes de Santos e Defuntos mata os teus porcos e vai facendo o caldo cos untos.

Do rapo a rabola, que veña o demo e que escolla.

Aire de Suan, auga na man.
            (leste)

Pascuas enxoitas, nin poucas nin moitas.

CANTIGAS


O carballo da Portela
abanea mais non cae,
así fai a boa nena
se se guía por seu pai.


Miña nai, miña naiciña,
como miña nai ningunha,
que me lava a cariña
coas bagüiñas da súa.

Miña nai xa vén aí,
está recollendo no gando,
fálalle con moito xeito
que ten un xenio moi malo.


Unha vella dixo a outra
 polo furado da porta 
ti goberna a túa vida 
que a miña nada che importa


Que ben fixeron teus pais
en facerche costureira,
cando chove non te mollas
e se quenta o sol non te queimas.

ADIVIÑAS


 Anda e non ten pes,
come e non ten boca,
e toda a comida lle parece pouca.

Son branca como a neve,
e doce como o mel,
eu alegro os pasteis,
e o leite co café.

Ningún comentario:

Publicar un comentario